WIE ZIJN WIJ?
Media Markt België is met 25 winkels de absolute N° 1 in consumer electronics. Het geheim van ons succes? Het talent en de passie van onze medewerkers, aan wie we autonomie en verantwoordelijkheden toevertrouwen. Daar waar onze verkoopteams hun productkennis gebruiken om klanten de juiste oplossing aan te bieden, geven onze medewerkers van het Service Center de nodige support aan de winkels om van Media Markt een Great Place To Shop (on en offline) te maken. Media Markt werd verkozen tot beste winkelketen en veroverde een plaats in de
Top 10 ranking Best Workplaces van België.
Om onze groei te kunnen volgen kijken we uit naar… (m/v)
(Toekomstige) STORE MANAGERS (voor heel Vlaanderen)
DE FUNCTIE:
Als store manager van een winkel draag je de volledige operationele verantwoordelijkheid op het vlak van assortimentsbeheer, prijsvorming, personeelszaken, marketing en logistiek opzich. Je bent verantwoordelijk voor de toepassing van de Media Markt filosofie, het respecteren en uitvoeren van de verschillende processen en de realisatie van de gestelde ondernemingsdoelstellingen. Samen met je team en met de ondersteuning van verschillende departementen op het Service Center neem je autonoom beslissingen om je winkel sterker te maken.
Als store manager in training stroom je na een intensief opleidingsprogramma door naar een winkel waar je talenten het best tot zijn recht komen.
EN NU CONCREET:
In de volgende domeinen draag je de eindverantwoordelijkheid:
Algemeen strategisch beheer
- Omzetten van de algemene ondernemingsstrategie en concepten van Media Markt naar toepasbare processen en procedures op lokaal niveau
- Kwalitatief verbeteren van organisatieprocessen
- Waken over de veiligheid in de winkel voor klanten, medewerkers, producten, geld,…
- Zorgen voor een vlotte samenwerking tussen de medewerkers van de winkel en de ondersteunende diensten op het Service Center
- Samenwerken met collega store managers (cluster management)
Commercieel beheer
- Uitwerken van het jaarlijks regionaal marketingplan en zorgen voor een correcte naleving
- Waken over de algemene layout van de winkel
- Organiseren van alle geplande promotionele acties
- Analyseren van directe concurrenten
- Onderhouden van contacten met onderaannemers en externe service aanbieders rekening houden met de vereiste kwaliteits- en prijsverhoudingen
- Onderhouden van een netwerk met lokale spelers
Aankoop beheer
- Bepalen van het assortiment van de winkel
- Aankopen van producten volgens de vooropgestelde aankoopvoorwaarden
- Organiseren van jaargesprekken met de industrie en rechtstreeks onderhandelen over lokale acties
Financieel beheer
- Realiseren van een budgetplan
- Ontwikkelen van een actieplan
- Plannen, controleren en aansturen van alle afdelingen in verband met de toepassing van het actieplan
- Waken over de correcte toepassing van de verschillende financiële processen
- Analyseren van de verkoopsresultaten (omzet, marge, kosten en EBIT)
- Evalueren van de situatie in de voorraad
- Waken over de uitvoering van de jaarlijkse inventaris
- Controleren van kassa rapporteringen en saldi
Personeelsbeheer
- Uitwerken en toepassen van een lokaal personeelsbeleid met een continue focus op een Great Place To Work
- Aantrekken van nieuwe medewerkers
- Bepalen van de opleidingsbehoeften van medewerkers
- Coachen van medewerkers
- Vastleggen van objectieven (individueel en collectief) van de verschillende afdelingen
- Motiveren van de teams en de medewerkers in functie van de te realiseren doelstellingen van de winkel
- Organiseren van evaluatiegesprekken (controle van de individuele resultaten) met medewerkers
PROFIEL:
- Je hebt enkele jaren ervaring in de retailsector en met het engageren van medewerkers;
- Je hebt een passie voor klanten;
- Je bent een enthousiast persoon, kan out of the box denken en je wilt continu bijleren;
- Je bent een teamplayer met commercieel inzicht;
- Je weet je te behelpen in het Frans;
ONS AANBOD:
Wij bieden je een functie aan in een zeer boeiende retails sector, waarbij je voortdurend omringd wordt door gedreven, enthousiaste en professionele mensen. Je krijgt de kans om voortdurend te investeren in je eigen ontwikkeling door middel van een uitdagend groeipad.
Je krijgt een aantrekkelijk salarispakket aangevuld met extralegale voordelen zoals een firmawagen, bonusplan, netto vergoeding, groepsverzekering, GSM, laptop etc.